Foto: DSV

DSV sender selvkørende lastbiler ud på motorvejene i Texas

DSV har taget endnu et skridt mod fremtidens transportløsninger. Virksomheden er nemlig begyndt at anvende selvkørende lastbiler på ruter mellem Dallas og Houston i Texas, hvor de første køretøjer allerede er sendt ud på vejene.

Dermed kan fragt med den danske transportgigant i fremtiden ske uden en chauffør bag rattet. Projektet er udviklet i samarbejde med Volvo, og DSV ser store muligheder i teknologien.

Ifølge virksomheden kan autonome lastbiler både forbedre trafiksikkerheden, gøre arbejdsforholdene lettere for chauffører og samtidig hjælpe med at løse den stigende mangel på arbejdskraft i transportbranchen. Samtidig giver teknologien mulighed for drift døgnet rundt, hvilket kan effektivisere leveringer og reducere transporttider.

Hvis teknologien bliver bredt implementeret, kan det også ændre måden, pakker leveres på til private forbrugere. Hurtigere og mere fleksibel transport kan potentielt mindske behovet for lange leveringstidsvinduer, hvor modtagere skal vente hjemme på deres pakker.

Add a comment

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

19 − 14 =